İstanbul Kuzey Demiryolu Geçişi Projesi (İstanbul
North Rail Crossing Project) (“INRAIL”), İstanbul’un Avrupa ve Asya yakalarını
birbirine bağlayan, yüksek kapasiteli ve ağır yük taşımacılığına uygun kara demiryolu
bağlantısının tesis edilmesini hedefleyen stratejik bir altyapı girişimidir.
Ulusal demiryolu ağında var olan kritik bir boşluğun giderilmesine yönelik
olarak planlanan bu proje ile Türkiye’nin kıtalararası demiryolu
bağlantılarının güçlendirilmesi ve ülke genelindeki lojistik verimliliğin
önemli ölçüde artırılması amaçlanmaktadır.
Proje kapsamında, yaklaşık 126 kilometre
uzunluğunda, mevcut altyapıdan bağımsız yeni (greenfield) çift hatlı demiryolu hattının
inşası gerçekleştirilecektir. Hattın tam elektriklendirilmesi ve ileri
teknoloji sinyalizasyon sistemlerinin kurulması da projeye dâhildir. Demiryolu
hattının güzergâhı, Asya yakasında yer alan Çayırova İstasyonu’ndan başlayarak
Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinden geçmekte ve Avrupa yakasındaki Çatalca
İstasyonu’nda son bulmaktadır. Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nde demiryolu
geçişine yönelik önceden tahsis edilmiş alan bulunmaktadır.
Bunun
yanı sıra, proje kapsamında, Türkiye’nin en yoğun hava trafiğine sahip iki
havalimanı olan İstanbul Havalimanı (Avrupa yakası) ile Sabiha Gökçen
Havalimanı’na (Asya yakası) yüksek standartlarda demiryolu bağlantıları
sağlanacaktır.
Proje Amacı
INRAIL
Projesi’nin öncelikli amacı, Türkiye’nin Orta Koridor boyunca bölgesel lojistik
üs olarak konumunu pekiştirmektir. Proje kapsamında, artan yolcu ve yük
taşımacılığı talebinin oluşturduğu tıkanıklıkların giderilmesi öncelikli
hedeflerden biridir. Bu kapsamda, Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinden yüksek
kapasiteli bir demiryolu bağlantısı tesis edilerek, Türkiye’nin en yoğun hava
trafiğine sahip İstanbul Havalimanı ile Sabiha Gökçen Havalimanı arasında etkin
bir ulaşım ağı kurulacaktır. Proje ayrıca, kentsel mobilitenin iyileştirilmesi,
karayolu kaynaklı emisyonların azaltılması, kıtalararası bağlantıların güçlendirilmesi
ve Türkiye’nin uzun vadeli ekonomik kalkınma ve iklim hedeflerine destek
sağlanmasını amaçlamaktadır.
Proje Konumu
INRAIL
Projesi, İstanbul’un hem Asya hem de Avrupa yakasında konumlanmaktadır.
Demiryolu hattı, Asya yakasında Kocaeli ilinde bulunan Çayırova İstasyonu
civarında başlayıp, batı yönünde ilerleyerek İstanbul ilinde yer alan Çatalca
İstasyonu’nda son bulacaktır. Bu hat, İstanbul Boğazı’nı Yavuz Sultan Selim
Köprüsü üzerinden geçerek kıtalararası demiryolu bağlantısını sağlayacaktır.
Çevresel ve Sosyal Dokümanlar
·
Environmental and SocialInception Report (EN)
·
Çevresel ve Sosyal Başlangıç
Raporu (TR) (Hazırlık Aşamasında)
·
Environmental and Social Impact
Assessment Report (EN) (Hazırlık Aşamasında)
·
Çevresel ve Sosyal Etki
Değerlendirme Raporu (TR) (Hazırlık Aşamasında)
·
Environmental and Social
Management Plan (EN) (Hazırlık Aşamasında)
·
Çevresel ve Sosyal Yönetim Planı
(TR) (Hazırlık Aşamasında)
·
Stakeholder Engagement Plan (EN)
(Hazırlık Aşamasında)
·
Paydaş Katılım Planı (TR)
(Hazırlık Aşamasında)
·
Resettlement Framework (EN)
(Hazırlık Aşamasında)
·
Yeniden Yerleşim Çerçevesi (TR)
(Hazırlık Aşamasında)
·
Labor Management Procedures (EN)
(Hazırlık Aşamasında)
·
İşgücü Yönetim Prosedürleri (TR)
(Hazırlık Aşamasında)
Proje hakkındaki bildirimleriniz için aşağıdaki iletişim kanallarını kullanabilirsiniz:
İrtibat telefonu: 0312 203 10 00 Dahili Tel: 3059
İrtibat sorumluları:
Elifnur
KARA - elifnur.kara@uab.gov.tr
İbrahim
Görkem GÖKMEN - igorkem.gokmen@uab.gov.tr
Hazal BABUR - hazal.babur@uab.gov.tr
Proje ile ilgili her türlü görüş, öneri ve şikâyetlerinizi e-posta adresleri aracılığıyla bizlere iletebilirsiniz. Paylaşılan tüm geri bildirimler titizlikle değerlendirilecek ve en kısa sürede yanıtlanacaktır.
İnşaat aşamasında, şantiye sahalarında görev yapacak yetkililer bulunacak
ve bu yetkililerin iletişim bilgileri, inşaat süreci boyunca kamuoyuyla
paylaşılacaktır. Tüm paydaşlar her türlü görüş, öneri ve şikâyetlerini, bu
yetkililer ile birebir görüşerek iletebilecektir.