Avrasya Tüneli Projesine Bir Ödül Daha

İngiltere’de yaklaşık 50 yıldır inşaat ve mühendislik sektörü alanında yayın yapan ve bu alanda dünyanın en prestijli yayınlarından biri olan New Civil Engineer (NCE) Dergisi, her yıl dünyanın en iyi tünelcilik uygulamalarını belirleyip ödüllendirmektedir. Dergi, “İnovasyon Ödülü”nü bu yıl Avrasya Tüneli’ne verdi.
 
Avrasya Tüneli bu yıl, utgulamaya geçirdiği hayata geçirdiği ‘Hız Düzenleyici Hareketli Aydınlatma Uygulaması (Pacemaker)’
ile ödüle aday gösterilmiştir. 41 kişilik jüri tarafından yenilikçi konsept, çevre geliştirme, paydaş memnuniyeti, gelişmiş kullanıcı deneyimi, varlık yönetimi, metodoloji ve teknoloji gibi kriterler üzerinden değerlendirilen uygulama, “Tünelcilik Sistemleri, Bakım ve Yenileme alanında İnovasyon” kategorisinde ödüle layık görülmüştür.
 
“Tunneling Festival” etkinliği kapsamında, 8 Aralık’ta Londra’da düzenlenen törende Avrasya Tüneli’nin ödülü takdim edilmiştir.

 
Avrasya Tüneli, NCE tarafından 2018 yılında da enerji verimliliği ve sürdürülebilirliğini artırmak amacıyla gerçekleştirdiği proje ile “Bakım ve Yenileme Metodu” kategorisinde ödüle layık görülmüştü.
 
Bu ödülle birlikte Avrasya Tüneli Projesi inşaat, finansman, çevre ve işletme dallarında toplam 14 uluslararası ödüle sahip olmuştur.
 
Pacemaker Hız Düzenleyici Hareketli Aydınlatma Uygulaması Nedir?
Türkiye’de ilk kez tünel aydınlatmasında, tamamı LED aydınlatma çözümlerinin kullanıldığı Avrasya Tüneli’nde Haziran 2020 tarihinde uygulamaya alınan Hız Düzenleyici Hareketli Aydınlatma Sistemi (Pacemaker) ile araçların hızlarının sabitlenmesi sağlanarak trafik akışının rahatlaması, takı̇p mesafelerinin korunarak kaza riskinin düşürülmesi ve ani hız değişimlerinden oluşan egzoz gazlarının azalmasıyla çevreye katkı sağlanması hedeflendi. %5’lik eğim ile tasarlanan Avrasya Tüneli içerisinde eğime doğru ya da eğime karşı sürüş sırasında sürücülerin düzenli olarak önerilen hızda ilerlemeleri ve hız değişimlerine bağlı trafik yoğunluklarının oluşmaması için Dünya Yol Örgütü (PIARC) tarafından da tavsiye edilen Hız Düzenleyici Hareketli Aydınlatma Teknolojisinden yararlanıldı. Tünel içinde ortalama trafik hızlarındaki düşüşün tespit edildiği Avrupa-Asya yönünde en derin noktaya 500 metre kala başlayan aydınlatma uygulaması, en derin noktadan çıkışta da 1.000 metre olmak üzere 1,5 kilometrelik bir güzergahı kapsamaktadır. 70 km hıza göre çalışan uygulama, LED tüpler vasıtasıyla tavanda senkronize bir şekilde hareket eden aydınlatmalardan oluşmaktadır. Ayrıca sistem, aydınlatmanın hızı, boyutu ve aralık mesafesinin çeşitli senaryolarda çalışmasına olanak sağlamaktadır. 1 yıl sonunda yapılan ölçüm ve analizlere göre en derin noktada ani hız değişimleri %69 azaltıldı. Trafik verimliliğinin %8,5 artış gösterdiği uygulama alanında hiç trafik kazası gerçekleşmezken, trafik sıkışıklığı da yaklaşık %53 oranında azaldı. Egzoz gazlarının %12’ye varan oranda azalması sağlanarak çevre kirliliğinin önüne geçilmesine katkıda bulunuldu.

Fotoğraflar